TikTok yapay zekaya uyum sağlayamıyor ve CEO da bundan çok şikayetçi!
Herkes onun peşinde, herkes onu kıskanıyor, herkes onun gibi olmak istiyor. Eski ABD lideri Trump TikTok’u istedi, Zuckerberg TikTok’u taklit etmeye çalıştı, ABD’li iş adamları TikTok için milyar milyar dolarlık tekliflerde bulundu…
Taliplerinin ilgisinden sıkılan ve hangi asil hanedanla evleneceğini merak ederken rehavete kapılan Çin prensesi havasına bürünen TikTok’un, yapay zekayı ciddiye bile almadığını itiraf ettiğini okumak herkesi şaşırtabilir. 2017’den 2023’e kadar 5 yıl boyunca.
Ancak şirketin CEO’su Liang sonunda bunu medyaya açıkladı. CEO’ya göre şirket, kayıtsızlığı nedeniyle vasatlaşma tehlikesiyle karşı karşıya ve TikTok’tan daha fazla zaman alan uygulamalar yapan girişimler, TikTok’un kullanıcılarını çalmaya başlıyor. Zamanla yapay zekaya gerekli önemi vermedikleri için şikayetçi olan Liang, şirketin karşılaştığı sorunlardan birinin de son dönemde yaşanan hızlı genişleme olduğunu ve bu durumun şirketi genel olarak daha az verimli hale getirdiğini söylüyor.
Singapur’da düzenlenen bir toplantıda şirketin performansına ilişkin konuşan Liang’ın açıklamaları şöyle:
“Şirketimiz (yeni teknolojilere) yeterince duyarlı değil. Örneğin, GPT-1 2018’de piyasaya sürülmesine rağmen, GPT ile ilgili tartışmalar 2023 yılına kadar dahili teknoloji incelememizde yer almadı.”
Ancak birçok startup ekibi sektörü çok yakından takip ediyor. “Bu ekipler GitHub’da ortaya çıkan yeni projeleri hızlı bir şekilde fark edebilir ve ardından satın alma veya ortaklık fırsatlarını aramaya başlayabilir.”
Liang, ByteDance’in yapay zeka konusunda çok yavaş olduğunu düşünse de şirket yine de yapay zeka gelişmelerine oldukça iyi yanıt verdi; örneğin, Çin’de Doubao ve denizaşırı pazarlarda Cici ve ChitChop dahil olmak üzere birçok üretken yapay zeka sohbet robotunu piyasaya sürdü. Yine de CEO’ya göre bunlar daha erken atılması gereken adımlar.
2018’den bu yana aklımız neredeydi?
Toplantıda Liang, en iyi yapay zeka modellerine sahip şirketlerin 2018-2021 yılları arasında verimli yapay zeka modelleri oluşturmak için çok çalıştıklarının altını çizdi. ByteDance, üretken yapay zeka alanında başarılı olmak istiyorsa bu açığı kapatmak ve daha iyi hale getirmek için daha çok çalışması gerekiyor. kayıp yıllar için.
Elbette OpenAI’nin bir yıldan biraz daha uzun bir süre önce GPT-3’ü piyasaya sürmesi ByteDance’i hazırlıksız yakalamakla kalmadı. Bu hamleyi beklemeyen Google, birkaç ay sonra Bard AI’yi piyasaya sürmek zorunda kaldı ancak Google hâlâ bu hizmetten deneysel olarak bahsediyor. Şirket ayrıca Bard’ı daha fazla başlık paketine dahil etmeye yeni başlıyor.
Aslında TikTok algoritması, kullanıcıları birbirine bağlamadaki etkinliği nedeniyle dikkat çekiyor. İnsanların ilgi duydukları konularda içerik oluşturma konusunda son derece başarılılar. Ancak yapay zeka rekabeti bundan çok daha fazlasını gerektiriyor. Bakalım ByteDance kedinizi geliştirip yapay zeka konusunda beklenmedik sürprizler yapabilecek mi?